FANDOM

O događaju Edit

SFeraKon je najstarija i najveća SF konvencija u Hrvatskoj koju organizira Društvo za znanstvenu fantastiku SFera iz Zagreba.

U sklopu SFeraKona održavaju se predavanja tematski vezana uz znanstvenu fantastiku, znanost i književnost, ali također i povijest, sociologiju i ostale društvene znanosti. Česti su i okrugli stolovi na kojima se raspravlja o problemima žanra ili fandoma. Kao počasni gosti su na njemu su sudjelovali Frederik Pohl, Sam J. Lundval, Harry Harrison, Joe Haldeman, Martin Easterbrook, Robert Silverberg, Guy Gavriel Kay, Walter Jon Wiliams, Lois McMaster Bujold, Ken McLeod, Michael Swanwick i mnogi drugi svjetski poznati pisci.

Zabavni dio programa je pokriven projekcijama filmova, druženjem fanova i gostiju, raznim radionicama i tulumima.

Prvi organizirani skupovi ljubitelja znanstvene fantastike u Zagrebu počeli su još ranih sedamdesetih u obliku tzv. Sajmova SF-a u Galeriji Studentskog centra, koji su ubrzo prerasli u veće manifestacije, na razini čitave bivše države, promijenivši naziv u YUcon. Nakon dva YUcona u Galeriji SC-a, konvencija se zajedno sa SFerom preselila u prostore Kulturnog doma Peščenica u Ivanićgradskoj, gdje je 4. veljače 1983. godine održan prvi SFeraKon, na kojem je počasni gost bio britanski pisac James Gunn. 1986 godine SFerakon je ugostio i Eurocon, glavnu Europsku SF konvenciju.

Od 1981. godine, centralni događaj konvencije je dodjela nagrade SFera, jedine nacionalne žanrovske nagrade u Hrvatskoj, koju dobivaju najbolja ostvarenja iz područja SF-a, po prvi puta objavljena i/ili prikazana u Hrvatskoj na hrvatskom jeziku u toku prethodne kalendarske godine.

SFeraKon '94 je po prvi puta zakoračio van Peščenice, u Studentski centar u Savskoj i privukao pažnju studenata koji za SFeru i SFeraKon inače ne bi saznali. Program se odvijao na nekoliko mjesta i nakon dužeg vremena ponovo je nalikovao nečemu većem od zatvorenog tuluma. Te je godine mlađa generacija preuzela inicijativu i već od 1995. započinje suradnja organizatora s Elektrotehničkim fakultetom (danas Fakultet elektrotehnike i računarstva), koji u svojim prostorima ugošćuje sve naredne SFeraKone.

Kad Edit

Sferakon se tradicionalno održava na zadnji puni vikend travnja. Dakle, u 2008. godini SFeraKon je održan 25.- 27. 04., u 2007. od 20.-22. 04., a u 2006. od 21. -23. 04. Idući je u planu za 24. - 26. 04. 2009.

Gdje Edit

Sferakon se održava u prostorijama Fakulteta elektrotehnike i računarstva, u Zagrebu (Unska 3).

Ne propustiti Edit

Predavanja - teme su različite, ali svake godine ima nekoliko vrlo zanimljivih i aktualnih predavanja. Obratite pažn ju na predavanja počasnih gostiju.

Aukcija knjiga - aukcija žanrovske literature, po vrlo popularnim cijenama.

Bočkoteka - opći kviz znanja o znanstvenoj fantastici u književnosti, filmu, likovnoj umjetnosti i glazbi s posebnim naglaskom na hrvatsku produkciju u žanru.

Bilten - Prema riječima glavnog urednika:Sferakonski bilten je zamisljen kao koncentrirana zajebancija. Cilj mu je prenijeti atmosferu koja vlada na konvenciji, ne nuzno informacije. I ne nuzno istinite informacije, ne znam kako ste uspjeli promasiti natpis na vrhu zaglavlja (Burying the truth since 1994!) Izlazi nekoliko puta dnevno!

Killer game - masovna igra u kojoj sudjeluje nepoznati broj nepoznatih ljudi. Na kraju može ostati smao jedan! Nije tako zbunjujuće kao što zvuči

Zabava Edit

Cijeli SFeraKon je zabava, osim možda za organizatore. Zabavni dio programa u užem smislu se sastoji od filmskih projekcija, radionica, igraonica, kvizova i druženja sa fanovima. Za više informacija, posjetite štandove udruga, šanak ili provjerite Bilten.

Gdje piti Edit

Na šanku. Ili nekoliko njih, ovisno o organizaciji. Na šankovima možete dobiti kavu, čaj, sokove ili pivo. Za žešće stvari, morat ćete posjetiti neki od susjednih kafića ili donijeti svoju pljosku.

Gdje jesti Edit

Na šanku možete nabaviti sendviće ili peciva. U okolici FER-a se nalazi nekoliko pizzeria, i pekarnica, a hranu vam mogu i dostaviti. U krugu od 10 minuta pješačenja, možete pronaći većinu tipova brze hrane. Za pravi obrok, u istom krugu vam je na raspolaganju nekoliko restorana. /Uskoro: detaljnije upute/

Vanjske poveznice Edit

SFeraKon - službene stranice

SFera - stranice Društva za znanstvenu fantastiku SFera, organizatora konvencije

NOSF - portal posvećen SF-u