FANDOM

O događaju Edit

Rab

Rapska fjera je manifestacija kojom Rabljani svojim turistima žele predstaviti svoju bogatu i slavnu prošlost. Manifestacija je nagrađena "Plavim cvijetom" Hrvatske turističke zajednice. Otočani u tri dana, kostimiranim predstavama pokušavaju što vjerodostojnije prikazati život svojih predaka. Rapska fjera temelji se na odredbi Velikog vijeća Raba od 21. srpnja 1364. godine, prema kojoj su općinskim praznicima proglašeni Dies Victoriae 9. svibnja, kada se slavila uspomena na čudesnu obranu grada od Normana po zagovoru sv. Kristofora i Dies Natalis 27. srpnja, što je dan njegove mučeničke smrti, te je odlučeno da se prigodom tih svečanosti petnaest dana u gradu ne smije krojiti pravda i progoniti dužnike. Svečanosti su uvedene u počast kralju Ludoviku Velikom, koji je Rab oslobodio od Mlečana, a trajale su sedam dana oko blagdana sv. Jakova, sv. Ane i sv. Kristofora. Rab tih dana postaje sretan grad, što govori i njegov naziv Felix, koji je nosio još od 3. stoljeća. U početku se Fjera održavala vikendom, no odlučeno je da se treba držati tradicije, pa se svečanosti sada održavaju upravo na dane blagdana. Ono u čemu su Rabljani uspjeli svakako je pretvaranje grada u srednjovijekovnu pozornicu. Svake godine na Fjeri sudjeluje sve veći broj radionica u kojima se prikazuju vještine starih zanata. Srednjovijekovni majstori, obrtnici i trgovci tih dana izrađuju novčiće, tanjure (pjate), bocune, kamenice, bačve, škare, cipele (postole), češljaju vunu, ispisuju glagoljicom imena i poruke, iscrtavaju na svili. Nudi se svježe ispečen kruh ispod peke s domaćim pršutom, sirom i domaćim vinom. Nude se i složenija jela po starim recepturama, poput janjećih tripica. U Galeriji PIK na Kaldancu prikazuje se srednjovijekovno seosko domaćinstvo, u kojem žene češljaju vunu i predu na mulineu, a članovi Sportsko-ribolovnog društva u luci Rab i ispod Pjacete oživljavaju staro ribarsko selo.

Kad Edit

Program Rapske fjere je ustaljen i traje točno tri dana, od 25. do 27. srpnja Prvu večer je otmjeno otvaranje, drugu večer je ribarsko selo s pečenom ribom, a završnica je treću večer s viteškim turnirom rapskih samostreličara.

Gdje Edit

U Rabu, s tim da se većina događaja odvija na trgu Sv. Kristofora.

Ne propustiti Edit

- vatromet - natjecanje samostreličara

Zabava Edit

Diskoteke: Grand, Tropicana (Zabavni centar San Marino/Lopar)

Beach Party Club: SANTOS (plaža Pudarica)

Gdje piti Edit

Caffe & Coctail barovi: Sanda, Forum,...

Night clubs & Pubs: San Antonio, Le Journal

Gdje jesti Edit

Video Edit

Vanjske poveznice Edit