FANDOM

O događaju Edit

Po staroj predaji, Poklad se priređuje u spomen stvarnog povijesnog događaja. Katalonski gusari jednom napadoše Korčulu, pa poruče po glasniku Lastovcima, neka se i oni predaju. Lastovci se međutim naoružaju, a žene i djeca pođu u procesiju svetome Juri izmoliti pomoć. I doista, iznenadna oluja potopi gusarsko brodovlje u kanalu, a Lastovci uhvate onog glasnika i za porugu ga provedu na tovaru (magarcu) kroz selo, pa ga za kaznu osude i spale. Lastovski Poklad je poseban i neponovljiv u svijetu, kad se na Pokladni Utorak lutka Poklada culja niz 300 metarski konop, s vrha Pokladareve Grže u podnožje mjesta, uz istovremene eksplozije petardi obješenih Pokladu o čizme. Culjanje se izvrši tri puta i po staroj predaji, ako culjanja uspiju i godina će biti dobra, pa se pjeva: Eviva nam kumpanija, poša nam je alavija ... Prije samog culjanja, kad podne zazvoni (u 11 sati na Pokladni Utorak), Poklad i Pokladari, a iza njih i Lijepi Maškari obilaze kuće viđenijih Lastovaca. Culjanje počinje oko 15 sati, ponovo obilazak kuća uz ples Pokladara i maškara, a zatim slijedi završna svečanost na Dolcu (Dovcu), gdje se Poklad izgori. Pretila Nedjelja i Ponedjeljak, koji prethode Pokladnom Utorku, su dani kad se vraćamo u daleku prošlost, kad materijalno još nije ovladalo ljudima, i kad se spoznaje sama bit čovjeka, njegova potreba za društvom, kad je nemoguće biti sam, a pogotovo biti gladan ili žedan ...

Kad Edit

Gdje Edit

Ne propustiti Edit

Zabava Edit

Gdje piti Edit

Gdje jesti Edit

Vanjske poveznice Edit